Test offline tworzy się podobnie jak inne zasoby:
- Należy wejść w Tryb edycji.
- Następnie wybrać Dodaj.
- Z listy wybrać Test Offline.
W konfiguracji modułu można zmienić następujące ustawienia:
Ogólne
Nazwa testu offline – tytuł testu, wyświetlany na stronie głównej kursu.
(uwaga: nazwa testu nie powinna być zbyt długa, gdyż może to spowodować wystąpienie problemu z generowaniem formularzy)
Opis – Wprowadzenie do testu, podobnie jak w przypadku testów online jest to dobre miejsce na wpisanie reguł testu.
Data testu offline – ma zadanie jedynie informacyjne, można nie włączać.
Liczba grup – decyduje, ile oddzielnych zestawów pytań chcemy zastosować podczas testu. Maksymalny limit to 6.
Mieszaj pytania – wybór Tak oznacza, że w momencie generowania zestawów pytań do wydruku, kolejność pytań zostanie wymieszana. Na liście pytań pytania dalej będą się wyświetlały w kolejności, w jakiej je dodaliśmy. Nie oznacza to, że każdy student dostanie pytania w innej kolejności, ale że dla każdej grupy można zastosować losową kolejność.
Mieszaj wewnątrz pytań – wybór Tak oznacza, że w momencie generowania zestawów pytań do wydruku, kolejność odpowiedzi zostanie wymieszana. Nie oznacza to, że każdy student dostanie odpowiedzi w innej kolejności, ale że dla każdej grupy można zastosować losową kolejność.
Pokaż samouczek testu offline dla studentów – decyduje, czy pokazać domyślny samouczek.
Liczba miejsc po przecinku – decyduje o dokładności przy wyświetlaniu oceny.
Ustawienia formularza
Wartość bieli papieru – jeśli występują problemy ze skanowaniem formularzy (np. biała część zeskanowanych formularzy jest zbyt ciemna, można zmienić na Ciemny szary).
Dodatkowa informacja – są to dodatkowe informacje, które zostaną wydrukowane na formularzu pytań.
Rozmiar czcionki – wybór rozmiaru czcionki.
Format dla formularzy pytań – wybór rodzaju pliku.
Drukuj punktację pytania – w przypadku zastosowania pytań o różnej wartości punktowej, należy włączyć tą opcję.
Drukuj informację na temat odpowiedzi – można włączyć wskazywanie Typu pytania lub Liczby poprawnych odpowiedzi.
Studenci mogą zobaczyć
Poniższe ustawienia decydują, kiedy student zobaczy swoją pracę i co w niej zobaczy. Możemy ustawić przedział czasowy, w którym prace są dostępne do wglądu oraz co zawiera przegląd.
UWAGA! Jeśli nie ustawimy przedziału czasowego, wtedy studenci widzą wyniki w momencie, gdy praca została oceniona.
Klikając przycisk Pokaż widok studenta po prawej stronie ekranu, możemy zobaczyć, co zostanie pokazane studentowi.