Aby utworzyć kopię zapasową należy wejść na stronę wybranego kursu na platformie Pegaz, a następnie z rozwijalnego menu pod przyciskiem Więcej wybrać opcję Ponowne wykorzystanie kursu.

W kolejnym oknie z rozwijalnej listy należy zaznaczyć opcję Kopia zapasowa.

Na tym etapie można zadecydować czy wykonywana kopia zapasowa dotyczy wszystkich zasobów dostępnych w kursie czy też w pliku kopii powinny być zapisane jedynie wybrane przez prowadzącego moduły.
Jeżeli plik kopii zapasowej ma zostać wykonany dla całego kursu należy wybrać opcję Przejdź do ostatniego kroku i zapisać plik kopii na dysku komputera.
Jeżeli natomiast prowadzący wybiera konkretne zasoby – wtedy po wyborze przycisku Następny będzie możliwość odznaczenia niepotrzebnych w kopii elementów kursu.

Jeżeli prowadzący wybrał opcję Następny – w kolejnym oknie może zadecydować, które elementy kursu odznaczyć.

W ostatnim oknie podsumowującym pozostaje wybrać Wykonaj kopię zapasową. W oknie tym istnieje też możliwość zmiany nazwy pliku kopii zapasowej (należy pamiętać aby na końcu nazwy pozostał pozostawić rozszerzenie pliku .mbz).

Tworzenie kopii zapasowej może potrwać dłuższą chwilę, zależnie od ilości danych zawartych w kursie. Po utworzeniu tego pliku system powinien poinformować o tym, że „Plik kopii zapasowej został poprawnie utworzony”. Następnie klikamy „Kontynuuj” i zostajemy przekierowani do obszaru utworzonych kopii zapasowych. Mamy w nim dostęp do pełnej listy wszystkich kopii zapasowych utworzonych dla tego kursu (jeśli robimy kopię po raz pierwszy, na liście znajduje się na razie tylko jedna pozycja). Możemy tutaj utworzony plik zawierający kopię kursu pobrać i zachować np. na dysku lokalnym naszego komputera. Będziemy mogli w późniejszym czasie odtworzyć wszystkie materiały np. w innych kursach, lub w późniejszych latach.
