Procedura importu umożliwia przeniesienie całej zawartości kursu (materiały, aktywności) z jednego kursu do drugiego. Służy do kopiowania materiałów między grupami oraz do przenoszenia materiałów z roku na rok. Importowane są wszystkie lub wybrane elementy kursu.
Podczas importu nie są kopiowani użytkownicy, ani elementy powiązane z użytkownikami (takie jak wpisy na forum). Import musi być wykonany z konta nauczyciela (osoba musi mieć uprawnienia prowadzącego do kursu docelowego, jak i kursów źródłowych).
Aby zaimportować materiały w obrębie tej samej platformy, po wejściu na stronę kursu docelowego (tego do którego chcemy zaimportować dane) należy wybrać przycisk Więcej -> Ponowne wykorzystanie kursu.
Następnie z rozwijalnej listy wybrać opcję Import.
W wyszukaj kurs znajduje się pole gdzie można wkleić nazwę kursu lub kod kursu (bez nawiasów kwadratowych) po czym zatwierdzić przyciskiem Wyszukaj.
Po pojawieniu się kursu na liście trzeba go zaznaczyć i kliknąć w przycisk Kontynuuj.
W kolejnym etapie dokonuje się zaznaczenia elementów, które będą kopiowane (domyślnie wszystkie). Aby przejść dalej pozostaje kliknąć w przycisk Następny.
W dalszych etapach, można wybrać konkretne aktywności i zasoby do skopiowania (domyślnie zaznaczone są wszystkie). Jeżeli chcemy pominąć etap wyboru i skopiować wszystko należy wybrać pole Przejdź do ostatniego etapu.
Na koniec pozostaje kliknąć Wykonaj import. Zależnie od zawartości kursu źródłowego, import trwa od kilku sekund do kilku minut.