Wprowadzenie
Pegaz jest platformą zdalnego nauczania Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Platformy zdalnego nauczania to strony internetowe, na których znajdują się materiały edukacyjne oraz narzędzia do wspomagania procesu dydaktycznego.
Wideoprzewodnik: wprowadzenie do platformy Pegaz
Zalety korzystania z Pegaza
- dostęp do narzędzi stworzonych dla wsparcia procesu dydaktycznego
- możliwość przeprowadzania zajęć zdalnych
- do danego kursu dostęp mają jedynie prowadzący te zajęcia oraz grupa studentów przypisana do zajęć (na Pegazie nikt inny nie ma możliwości uzyskania dostępu do materiałów)
- brak konieczności przekazywania licencji do opracowanych materiałów na rzecz platform zewnętrznych (w przypadku zamieszczania materiałów dydaktycznych na serwisach zewnętrznych, serwisy te z reguły wymagają przekazania licencji na prawa autorskie)
Każdy prowadzący zajęcia na Uniwersytecie Jagiellońskim automatycznie*) otrzymuje na Pegazie:
- miejsce do wykorzystania
- zestaw narzędzi przydatnych w procesie dydaktycznym, takich jak automatycznie sprawdzane testy, fora, dzienniki ocen, itp.
- platformę komunikacji ze studentami, do której dostęp mając tylko uczestnicy danego kursu
Jedyne co musi zrobić to zalogować się na platformie pod adresem:
Kliknij w powyższy adres by otworzyć Pegaza (w nowej karcie przeglądarki internetowej). Logujesz się przy pomocy tych samych danych, jakich używasz korzystając z uniwersyteckiej poczty, USOSa, itp.
*) Kurs w Pegazie pojawia się automatycznie po upływie około 24 godzin od uruchomienia kursu w USOS przez sekretariat jednostki.
Czasem na początku semestru może się zdarzyć, że kursu nie ma jeszcze na Pegazie. W takiej sytuacji należy się w pierwszej kolejności upewnić czy sekretariat uruchomił kurs w systemie dziekanatowym USOS, i upłynęły od tego czasu 24 godziny (czas potrzebny na tzw. „migrację danych” z USOSa do Pegaza).
Przykładowe funkcjonalności Pegaza
- Zamieszczanie materiałów w różnej postaci, np. plików, tekstów, ilustracji, nagrań dźwiękowych lub wideo.
- Zamieszczanie quizów samosprawdzających. Dają one możliwość trenowania i sprawdzania wiedzy przez studentów bez udziału prowadzącego. System sam sprawdza poprwność udzielonych odpowiedzi według dostarczonego wzorca.
- Statystyki uczestnictwa w kursie
- Dzienniki ocen
- Fora dyskusyjne
- Gry decyzyjne
- Moduły wzajemnej oceny. Studenci wzajemnie oceniają własne prace losowo i anonimowo.
- Moduły wspierające pracę grupową
- i wiele więcej…