Procedura importu umożliwia przeniesienie całej zawartości kursu (materiały, aktywności) z jednego kursu do drugiego. Służy do kopiowania materiałów między grupami oraz do przenoszenia materiałów z roku na rok.
Importowane są wszystkie lub wybrane elementy kursu. Podczas importu nie są kopiowani użytkownicy, ani elementy powiązane z użytkownikami (takie jak wpisy na forum).
Import musi być wykonany z konta nauczyciela (osoba musi mieć uprawnienia prowadzącego do kursu docelowego, jak i kursów źródłowych).
Import materiałów:
- Wejść do kursu docelowego.
- Kliknąć ikonkę koła zębatego w prawym górnym rogu i wybrać Import.
- Wybrać kurs z listy. W przypadku wielu kursów należy skorzystać z wyszukiwania. Gdy poszukiwany kurs zostanie znaleziony (wyszukiwanie może chwilę zająć), należy go zaznaczyć i kliknąć Kontynuuj.
- Następnie należy kliknąć Następny.
- W kolejnym etapie trzeba zaznaczyć, jakie elementy są kopiowane (domyślnie wszystkie) i kliknąć Następny.
- W kolejnym etapie należy kliknąć Wykonaj import. Zależnie od zawartości kursu źródłowego, import trwa od kilku sekund do kilku minut.