Uruchomienie spotkania

Jak działają spotkania Webex? Każdy nauczyciel ma tzw. pokój osobisty (Personal Room). Pokój ten jest identyfikowany po swoim adresie URL (czyli linku). Link ten należy udostępnić studentom, np. na platformie Pegaz. W momencie umówionego terminu spotkania, nauczyciel wraz ze studentami wchodzą do pokoju i odbywają się zajęcia zdalne. 


Logowanie

Jak przygotować spotkanie? Najpierw trzeba zalogować się do platformy Webex. Logowanie ma miejsce pod adresem: https://uj.webex.com, gdzie znajduje się przycisk Sign in

Następnie należy podać swój adres email i hasło.

Podanie adresu studentom

Po zalogowaniu należy skopiować link spotkania. 

Następnie link można przekazać studentom. Sugerujemy zamieszczenie linku w kursie na platformie Pegaz, ponieważ wtedy nie trzeba go przesyłać studentom – do kursu na Pegazie są przypisani automatycznie studenci danej grupy. Gdy tylko link zostanie dodany do strony głównej kursu, studenci będą mogli wejść do spotkania. 

Aby zamieścić link na stronie głównej kursu na platformie, wystarczy przejść do kursu na Pegazie, a następnie kliknąć ikonę koła zębatego i wybrać opcję Włącz tryb edycji.

Tryb edycji

Następnym krokiem jest wybór opcji Dodaj aktywność lub zasób. 

Dodaj aktywność lub zasób

Na liście dostępnych zasobów znajduje się Adres URL.

Dodaj link URL by zatwierdzić wybór pozostaje wybrać opcję Dodaj.

Następnie w polu Nazwa należy wpisać nazwę spotkania (np. Pokój spotkań Webex), a w polu Zewnętrzny adres URL wkleić link do spotkania Webex. 

Dodawanie linku URL

Na koniec, do potwierdzenia wyboru służy opcja Zapisz i wyświetl lub Zapisz i wróć do kursu. 

 

Link do spotkania pojawi się na stronie głównej kursu na Pegazie. 

Pokój spotkań Webex

Wejście do pokoju

Aby wejść do pokoju, wystarczy nacisnąć przycisk Start a meeting 

Przy pierwszym uruchomieniu spotkania, będzie możliwość dokonania instalacji aplikacjiAby ją zainstalować, wystarczy postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie. (Use desktop app). 

UWAGA! Istnieje możliwość wejścia do spotkania z poziomu przeglądarki, jednakże sugerujemy prowadzącym korzystanie z aplikacji z uwagi na większą stabilność, wyższą wydajność na starszym sprzęcie oraz lepszą kompatybilność z mikrofonami i kamerami.  

Pomimo instalacji aplikacji, opcja dostępu do pokoju przez przeglądarkę będzie za każdym razem możliwa do wyboru (Start a Meeting -> Use web app). 

Konfiguracja kamery, mikrofonu i głośników

Po wejściu do przedpokoju pojawi się panel konfiguracyjny. Dołączanie do spotkania

Connect to video system – to opcja do łączenia się z terminali podczas zwykłego spotkania nie należy jej aktywować!!! 

Audio: Use computer audio – domyslne ustawienie komunikacyjne, nie należy go zmieniać!!!

Test speaker and microphone to panel wyboru/testowania głośników, mikrofonu i kamery – dzięki niemu możemy wskazać właściwe urządzenia oraz zdecydować o głośności. 

Przyciski unmute oraz start wideo – służą do włączenia dźwięku i widoku kamery. 

Po sprawdzeniu ustawień mikrofonu i głośników, kolejnym krokiem odpowiadającym za rozpoczęcie lub dołączanie do spotkania jest opcja Start meeting. 

Rozpoczęcie spotkania